GCA önümüzdeki dönemde ürünlerini 50 ülkeye ihraç edecek
Katma değerli çalışmaları ve ödüllü projeleri ile cam ambalaj sektöründe fark yaratmak GCA, 2022 yılında da iç pazardaki payını artırmaya devam ediyor. İhracat payını birebir dönemde artıran GCA, ihracatın toplam ciro içindeki oranını yüzde 30’a çıkardı. Küresel pazarlarda ülkemizin lider temsilcisi olmak istediklerini vurgulayan GCA Genel Müdürü Dr. Abdullah Uğraş, 2023 yılında ihracat yaptıkları ülke sayısını yüzde 25 artırarak bu sayıyı 50’nin üzerine çıkarmayı hedeflediklerini söyledi. .
Gürok Küme’nin cam ambalaj dalında faaliyet gösteren GCA, yenilikçi yaklaşımı ve kaliteli üretim anlayışıyla büyümesini sürdürdü. Türkiye cam ambalaj bölümü 2022 yılında bir önceki yıla göre tek haneli hacim büyümesi kaydederken, sektörün öncülerinden GCA bire bir bazda %20 büyüme gerçekleştirerek hedeflerini aştı. . Türkiye İhracatçılar Meclisi tarafından 20 Aralık 2022 tarihinde cam ambalaj kategorisinde “2021 Yılında İhracatını En Fazla Arttıran Firma” ve “2021 Yılında En Fazla İhracat Yapan 2. Firma” ödüllerine layık görülen GİB, Türkiye cam ambalaj pazarı 2022 yılında gösterdiği başarı ile ihracat hedeflerine ulaşmıştır.
“Sektörün küresel oyuncuları ile aynı konumdayız”
30 yıla yakın bir süredir geliştirdikleri cam tecrübelerini cam ambalaj branşı ile pekiştirdiklerini belirten Dr. GCA Genel Müdürü Dr. Abdullah Ugras,“ Birikim ve tecrübe anlamında geldiğimiz noktayı, Ar-Ge projeleriyle daha da ileriye taşımak için çaba harcıyoruz. Amerika, Avrupa ve Türkiye’de faaliyet gösteren global oyuncuların en son teknolojileri tesislerimizde bulunmaktadır. Bu özelliklerimiz bölümün başrol oyuncularından biri olmamızda büyük katkı sağladı. GCA olarak müşteri portalından sevkiyat randevu yazılım projesine kadar tüm süreçlerimizde dijitalleşmeye yönelik projelerimizi 2023 yılında hayata geçirerek departmandaki konumumuzu daha da güçlendirmeyi hedefliyoruz.” dedim.
“Pazarın üzerinde büyüdük”
2022 yılının ilk yarısının hem iç hem de dış pazar talebinin güçlü olduğu bir dönem olduğunu belirten, Abdullah Çalışkan Dr., “ 2022 yılında bir önceki yıla göre Türkiye cam ambalaj pazarı tek haneli büyüme kaydetti. Bu pazarın önde gelen oyuncularından biri olarak özellikle yılın ikinci yarısında zor günler geçirmemize rağmen hedeflediğimiz pazarın üzerinde %20’lik bir büyüme yakaladık. 2023 yılında da yine çift haneli büyüme kaydetmeyi hedefliyoruz.dedi.
“Hedefimiz ciromuz içinde ihracatın payını artırmak”
GCA’nın ihracattaki payını her geçen gün artırdığına dikkat çeken, Çaba,2023 hedefleri ile ilgili olarak ise şu değerlendirmelerde bulundu: “ Cumhuriyetimizin 100. yılı olan 2023’te ülkemizi küresel pazarlarda daha da layık bir şekilde temsil etmek istiyoruz. GCA olarak, süreçlerimizin dünyadaki en yüksek teknoloji seviyesinde kalması için büyümeye ve kendimizi taze tutmaya devam ediyoruz. Ciromuzun yaklaşık yüzde 30’u ihracattan geliyor. Türkiye’de ürettiğimiz cam ambalajı dünyaya satma vizyonumuz doğrultusunda önümüzdeki dönemde ihracat yaptığımız ülke sayısını 40’tan 50’ye çıkarmayı hedefliyoruz. Böylece ihracatın toplam işlerimiz içindeki payını daha yüksek seviyelere çıkaracağız” dedi.
“2023’te iç pazardaki payımız daha da büyüyecek”
Kapasite olarak son dönemde yaptıkları yatırımlarla Türkiye cam ambalaj pazarındaki paylarını ikiye katladıklarını belirten Prof. Çaba, “ Teknoloji geliştirme çalışmaları, GCA’yı rakiplerinden farklı kılmaya devam edecektir. Bu kapsamda 2023 yılında yapay zeka algoritmaları ve üst düzey otomasyon yazılımları ile desteklenen görüntü işleme sistemleri başta olmak üzere bir araya getirdiğimiz akıllı üretim teknolojilerini kendi bünyemizde geliştirmeye yönelik çalışmalarımıza devam edeceğiz. 2024 yılı başı için planladığımız fırın revizyonunda GCA olarak toplam kapasitemizi yüzde 10’un üzerinde artırmış olacağız. Böylece iç pazardaki payımızı artırarak sektörün öncülerinden biri olma yolunda emin adımlarla ilerlemeye devam edeceğiz.” sözlerini kullandı.
Kaynak: (BYZHA) – Beyaz Haber Ajansı